Rabu, 25 Mei 2011

Cerita ini

Asaalmuaikum ....
Semua sihat ?
Sory sebb da lme tak conteng belog !
Sejak aku sampy sinie aku tade pun nak buka belog...
Nak baca belog owg lain lagi lh aku tak buat..
Bukan sombong ,tapi aku sibuk sangat-sangat
Aku masih terasa janggal dekat sini..
Dengan suasana dan penduduknya yg lain....
Lain kebenor gaya nya...
Aku terasa tertekan sikit bila dekat sinie....
Aku sampai sini terus demam dan batuk-batuk..
Perit gila tekak aku....
Makan ubat dan rehat je...
Aku kat sini tinggal dengan autie...
Anak auntie aku semua bekerja....
Tinggal aku sendirian ditemani oleh bibik kartika.
Aku sunyi gila !  Rumah besar tapi sunyi..
Nie ke gaya org kaya ?
Pagi petang malam kerja jer........
Rumah dibiarkan bibik yg kemas dan jaga...
Masing2 bila dah balik kerja terus masuk bilik tidur ...
Tade pun nak bersantai dengan ahli keluarga...
Aku terasa pelik gila....
Yelah, apa tak nya....
Kat rumah aku,bila malam semua berkumpul kat ruang tamu....
Berbual dan gelaktawa...
Makan pun sama-sama..... 
Siap main suap2 lg dengan ayah n ibu aku...
Tapi kat sini .... ? LAIN !!!!!!!!!!  (aku garu kepala)
Aku terasa nak balik sana jer !
Aku kat sini kepala gila terus hilang...
Terasa tidak mampu nak buat kepala gila......
Separuh jiwa aku hilang bila dekat sini...
Aku betul2 mood kosong........
Aku banyak terperap dalam rumah besar nie...
Aku habiskan masa dlam bilik..........
Tenang bila aku lihat wajah dia menghiasi bilik aku...
Biar pun dia jauh nun disana, tapi wajah dia takan aku pena lupakan....
Biar aku sedih ,menangis sebb rindu dia,tapi aku kena kuatkn juga hati.
Pagi dan malam wajah dia akan menghantui aku...
Aku tahu, aku berada disini pun sebb kata-kata dia juga....
Moga-moga aku masih diberi kekuatan seperti dia..
Wlaupun aku tahu aku belum sedia nak cekalkan hati tanpa diri dia.
Insyaallah aku akan ceria seperti mana dia ceria disana...
Aku tahu mungkin dia akan dpat lupakan aku 1 hari nty..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan