Isnin, 28 Februari 2011

stotymory si Hari ini

 HAL KOLEJ PULA

Aduhh !! Pagi tadi aku bangun pukul 6Pagi.. bangun jer terus solat dan mandi.. Errr... pelik lak..selalu lepas bangun tidur dan solat aku tak pernah terus mandi..Selalu lepas solat aku terus pasang lagu dekat bilik kuat-kuat.. Wahhh !! sebab pukul 7pagi jer rumah aku dah tak de orang.. semua pergi kerja... Jadi aku sendirian aku pasanglah lagu kuat-kuat.. Aku pun keluar rumah sebab nak sidai baju, takut lambat kering nanti ibu aku membebel pula.. Pehh !! sejuk sehh udara pagi nie.. Asyik bersin jer aku nie.. accum ! accuum ! betul-betul sejuk nie.. hakhak.. Tengok handset jam dah pukul 7.28 ..errr sweetbabby suruh kejutkan awal so aku pun call dye.. Bangunlah buda moxx !!! huhu.. mmuuaah !

Lepas siap sidai baju aku nak kemas rumah pula.. sambil tu aku text sweetbaby aku..yelah ne tahu dye tido balik.. (baby pokk baru taw) So tengah syok text dan dengar lagu sambil kemas rumah, aku dapat panggilan dari Kolej aku.. Apa hal pula nie ??? So aku pun jawab panggilan.. Rupanya Lecture aku nak minta aku buat Kertas Kerja untuk Majlis Bersama Pelajar kolej.. adeehhhh !!! Nie cadangan aku masa aku tengah tahun akhir kt kolej.. Tibe-tibe jer minta buat kertas kerja nape?? Apa ? Ada meeting pukul 9.40 dengan JPP ? hurmm.. tengok jam baru pukul 8.30 sempat kot buat kertas kerja.... zzupp ...zzzaapp...zzziippp... zzuup boom kebaboom .. selesai.... Tak sempat aku nak text sweetbaby aku.. err...

Tengok jam da pukul 9.15... call kawan aku tanya dye dekat mana.. ner tahu dah nak sampai ke ? Aku lom bersiap pape lagi nie.. Tutup lagu,tukar baju, bersolek ala kadar (mujur dah mandi) pakai tudung ,kemas lappy ..tinn..tinn.. kawan aku dah sampai sudah.. capai handbeg....err...mana jam tangan aku ?? hilang lagi.. hah! lantaklah... terus masuk kereta pergi kolej.. Dalam kereta aku berbincang dengan kawan aku.. Dye Naib Pengerusi Jabatan Perwakilan Pelajar dan Aku pula Setiausaha Jabatan Perwakilan Pelajar Tahun5.. hahaha.. blablablablablabla..Sampai juga kolej.. Berlari lah aku dan kawan aku ker Bilik Mesyuarat.. Mujur lom start... Eh.. Ada Perwakilan pelajar Junior4 lah.. Maknanya Ex aku pun ada juga ler ? Aduhh.. Dye tengok aku jer, lantaklah kau labu ... Aku text sweetbaby aku, dye pun dah dekat kelas.. so aku tanak ganggu.. Aku on lappy siapkan mana yang patut... Lecture aku pun masuk bilik mesyuarat.. So mesyuarat dimulakan........ stop jap story...

Aku kembali.... hehehehe... sekarang tengah rehat, so aku pun call sweetbaby aku... Dalam bilik mesyuarat tinggal aku dan ada beberapa pelajar junior.. yang lain pergi makan... Aku siapkan lagi beberapa kerja yang baru dibincangkan tadi.. Aku tak selesa betul lah.. Ada mata memandang aku dengan tajam dan tanpa berkelip... Siapakah yang memandang aku ? Rupanya pelajar lelaki junior1.. ERRrrr... patutlah dye asyik memandang ,aku lupa junior mana boleh tegur senior sebarangan.. Aku kan Senior5.... (pangkat tinggi) bangga ker?? entah...

Mesyuart diteruskan kembali... tapi aku tak fokus sebab aku tengah text sweetbaby aku.. hahahaha... aku malas nak fokus sebab aku tengah rakam setiap perbincangan tu dengan alat perakam.. So bila balik rumah nanti baru aku settelkan segalanya.. hahahaha... (aku malas) ... Aku tergelak sorang-sorang.. Ex lihat aku dengan pelik bin aneh.. BuweeKK !! aku tengah senget nie dengan perangai sweetbaby aku... kau jangan ganggu ! huhu

Pukul 4.30 meeting selesai.... penat badan aku nie..kepala otak aku ni dah kosong sebab idea dah kena perah.. sejuk 1badan aku sebab duduk dalam bilik berhawa dingin.. Nasib tak kena sakit dada... Kalau tidak haru-biru aku nak tahan sakit.. wooo... lepak jap dengan junior 1,2,3 ..kenal-kenal dan berbual.. Best gak dorang nie.. Dorang nie takut-takut dengan aku nape ? Dorang kata muka aku garang dan sombong... tapi bila dah kenal dorang kata aku comel dan kelakar... Pelik no korang nie ea ?? Pandang luaran nak wat apa?? bengong ! Baru nak balik lecture dah panggil aku katanya pengarah ajak makan dekat Kopitiam... ADuuhh!!!!!!!! Nak tanak ea ? Melk (Ketua) Aku (setiausaha) Wani (naib setiausaha) Mimy Dan Ex aku (junior4)... Pun pergilah ke kopitiam ,lecture aku pun follow... so baru duduk jer Pengarah aku dah suruh order makan.. Err aku nak makan apa? Entahla.. malas nak makan... minum jer lah... Tapi pengarah aku paksa semua kena order makan.. So aku pun order SEt Salad + kentang goreng dan Nugget bersos lada itam serta Kopi.. Semua tercengang tengok apa yang aku order.. Bukan aku makan banyak , tapi aku order makanan yang paling ringkas.. Sedangkan dorang order harga yang kaw-kaw punya... hikhik.. (sory beb aku nak kurus) ...

IKUTI PERBUALAN DIBAWAH :
Pengarah : Saya luluskan cadangan awak tu.. (sambil senyum)
Aku : Eh pelik orang tua nie ..tbe2 luluskan cadangan nie tanpa tengok kertas cadangan (kata dalam hati)
Lecture : Awak semua pelik yer ? Saya dah beritahu pengarah tentang hal itu..
Kami : ohhhh... Ingatkan pengarah ada ilmu magik.. (ketawa)
Aku : Bajet berapa yang pengarah luluskan? (takut2 tanya sebab nty kena reject)
pengarah :Awak buat dulu kertas kerja dan surve kos yang nak digunakan,nanti bagitahu saya (senyum lagi)
Aku : Orang tua nie tak marah pula , banyak ker duit kolej dapat .. selalu kedekut (kata dalam hati lagi)
Wani : Nanti kiteorang bincag dengan Perwakilan yang tak dapat hadir nie.. bila dah ada jawapn kami jumpa pengarah.. Ok
Pensyarah : saya nak nanti yang jadi Pengacara Majlis pada acara tu ialah Enna dan A**** (ex aku)
Aku dan Ex : kenapa ?? tak ada orang lain ker ? (serentak)
Pensyarah : sebab awak Student kaple yang paling hot... so mesti meriah nanti acaranya dengan gelagat kamu.. boleh kan??
Aku : Insyallah .. nanti saya fikirkan tapi tak janji.. (bincang dulu dengan sweetbaby)...
Wani : Eh dah petang lah... makan pun dah.. bincang pun dah... kami beredar dulu lah yer.. nanti family kami marah.

**kamu bincang dan pakatlah dengan junior4.. saya nak hasil yang memuaskan.. nie semua untuk eratkan hubungan dengan junior 1,2,3... kepala aku kini sudah kembali berat dengan hal kertas kerja... wahhhwuwawww!!!!!!!!!! kanda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( love u..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan