Selasa, 1 Mac 2011

storymory si Kepenatan

Fuhhh !!! Kegilaan...

Kenapa pula tajuk macam nie ? Dari semalam kegilaan aku datang melanda... Apa tak nyer, lepas balik kolej otak penuh persoalan.. Malamnyer aku on lappy terus buat kertas kerjanya.. Calling sana calling sini.. text sana text sini... Masing-masing takde idea sudah.. Mengharapkan aku.. Ada juga yang sokong supaya aku digandingkan dengan ex.. Gile apa ? Korang tak tahu hal sebenar yang telah terjadi.. Aku bukan Pasangan Kaple Paling Hot lagi dekat kolej sebab sudah berakhir semuanya.. Kini aku dengan Jejaka baru lah weii... Jejaka Reduan... Atau dikenali sebagai Kekandaku Reduan.. Cehhh !!! Jiwang sehh.. Hahaha.. Buat kerja sambil text sweetbaby aku, rindu pula dekat suara sweetbaby aku nie so aku pun calling (jiwa kacau)..Lepas dengar suara dye,hati dan kepala aku jadi ringan.. Ternyata kesengalan sweetbaby aku muncul,senak perut aku ketawa dengar celoteh sweetbaby aku (kanda pandai menceriakan dinda).. Setelah 1jam aku berbual dengan sweetbaby aku,keceriaan dan idea aku datang kembali.. Wahh semangat sehh buat kerja.. zzzzzzz..... Rupanya aku tertidur di atas meja belajar dengan longgokan fail dan contoh kertas kerja,tengok jam dah pukul 2.15pagi.. Tengok handset ada text dari sweetbaby yang aku masih tak replay.. Babby minta maaf sayang.. :(

"Lagi-lagi cinta"
"Buat aku gila"
"Kerana terkena manteranya"
"Lagi-lagi dia"
"Memenuhi minda"
"Aku tak percaya" (lagu LAGI-LAGI CINTA by alif satar)

Woii tak reti tengok jam ea ? sape pula yang call aku pukul 4.30pg nie ??? malas betul nak jawab....

Aku : Helo.. ada apa call !! siapa nie ?? (mamai lagi)
Pemanggil : Tidur lagi ker ? Selalu time macam nie dah bangun baca novel... dah tak save no ker ?
Aku : Ye org tengah tidur lagi ! Hah baca novel ? jap... (tengok skrin handset)
Pemanggil : heloo..riye..riye... Riye tak pape ker ??
Aku : Wehh asal call pagi buta nie ? call lah nanti siang.. !!!!!!!!! (marah + benci)
Pemanggil : Tak boleh tunggu sampai siang, penting sangat hal nie.. tak sabar nak tahu jawapan dari riye tentang hal tu...
Aku : Aduuh ,,riye ngntuklah baru jer lelapkan mata nie tadi rangka kertas kerja.. Esok nak taip lagi.. esok jer call oke..! (geram + serabut)
Pemanggil : Ala boleh lah riye... plessss..... (merayu-rayu)
Aku : Org mengantuklah.. jawapan apa nie ?? (blur)
Pemanggil : Jawapan tentang kerjasama kita nanti....
Aku : Ohhh... Nak tahu sangat kan sampai tak boleh tunggu siang yer ?? Jawapan nyer TIDAK !! (sumpah seranah sebab ganggu aku tido)
Pemanggil : Tapi kenapa ? Nie kan permintaan dari Pensyarah.... Tunaikan jerlah..... (nada suara yang agak tegas)
Aku : Orang nak menjaga hati dan perasaan Insan Tersayang ... So maaf oke ! nak tidurlah... bye...
Pemanggil : Siapa Insan Tersayang tuh ? (marah + cemburu kot)
Aku : Rahsia.. k la bye... tet tet tet tet tet te..... (aku matikan panggilan)
Pemanggil : riye.....

Aku geram + marah + sedih + bingong + kusut sebab Pemanggil tu buat aku punya tidur terganggu !!!! Aku terus tak boleh tidur... Tengok jam dah pukul 5pagi... tinggal lagi 1jam nak subuh... Huh ! nak wat apa yer ?? Sweetbaby mesti tengah tidur... So aku on dvd aku pasang lagu rancak...sambil termenung teringatkan Sweetbaby aku yang berada di Muar... Miss You baby...+ Love u

Tiada ulasan:

Catat Ulasan