Sabtu, 19 November 2011

lihat awan tanda aku saD!


Tika nie aku melihat awan yg indah.. mmg fvrte aku tgk awan yg pelbagai bentuk dan warna,dimana aku berada msty aku nmpk awan dan mencari awan... klu tension atau menangis mesty WAJIB tgk awan .. skunk nie aku tgk awan sebab aku tgh sedih...
-Aku sedih sebb aku jatuh sakit... Aku kena demam semalam petang,kt pejabt aku tgh wt kerja tbe2 sakit dada trs terasa sejuk seluruh badan... rakan sekerja terus bwk aku pegy sepital... Huhuhu.. lg sekali aku masuk sepital .... wlpn aku xnak masuk sepital ,tp aku kena rehat seketika dekt wad untk kwl demam aku nie.. kang ad yg mati nty... (aku ler)....
-Semalam kat wad , pg nie aku mintak izin kuar wad sebab nak balik jbe... aku ada urusan... mmg taleh elak sgt2.... kebetulan mmg tgh cuti kampus.. 1mggu jup...lps tu exam.. huarghhh !!!!! Exam ??? OMG tak study sgt pun... Apeee pun tabole aku nie tw... Moga2 aku tak jth sakit lg sekali time exam nty.. kang repeat paper da pyh pulak... exstand 1sem ag xmemasal... :( ..........
-kenapa aku balik jbe???? Sebb aku nak jumpa MAMA.. Aku da bertahun xjumpa MAMA... Siapa MAMA tu ? MAMA tu adalah ibu kepada arwah exboy aku.. Mmg serius aku da lme tak jumpa mama.. Sejak kematian arwah 8tahun lalu aku terus jarang jumpa family yg aku da anggap cm SEDARA aNGKAt... Bukan apa,ada sebab tertentu aku jarang ziarah dowg... Tapi kali nie aku tekad nak ziarah sebb aku kesiankan mama.. Yelah 8tahun lalu mama hilang anak lelaki kesayangan.. Skrg mama hilang anak kesayangan permpuan... AQILA ARMIRA AZNANI  a.k.a QILA ...
-QIla dulu paling rapat dgn arwah abg nyer.. (arwah exboy aku).... Qila sebaya dengan aku... Aku dgn qila rapat sgt... Kerna qila aku kenal arwah abg nyer... Kematian arwah abgnya wt hubungan aku dan qila renggang.. Teramat renggang.. Da tade erti SAHABAT... Qila anggap aku PEMBUNUH ABGnya.. Sedangkan Abgnya meninggal kerna dilangggar lori tika melintas nak jumpa aku.... Aku redha dengan segala caci maki qila pd aku.... Aku tw aku bersalah sebb pisahkan nyawa antara 2adik beradik... Tapi aku pun sedih gak,sebb abg dia adalah insan yg aku pernah sayang dlm hidup masa lalu aku.. 8tahun aku xkuat nak berhadapan dgn qila... Setiap kali aku cuba jejak kaki ke rumah mama, tiap kali tu jugak aku kena sumpah seranah , dan herdik kata kesat.... Airmata jer yg aku mmpu titiskan... Aku xmelawan sebb aku tw apa kesalahan aku... Mama pun simpati dgn aku kerna malu dgn sikap qila....
-Aku tak pernah berdendam dengan qila... aku tanak dendam sebb aku tanak arwah exboy aku sedih dan terseksa... Aku nak arwah exboy aku sentiasa tenang tanpa ada sesiapa melukakan hati keluarga nya.... Aku betul2 rindu dgn kenangan bersama family mama dan saat bersama qila.... Makan aiskrim coklat lap kat tudung tu mmg frvte aku dan qila time skola... Kteowg benci aiskrim vanila... eeeeuuu.... buruk rasanya........! lps tu suka main bola sepak pakai kain skola... dan paling taleh lupa kenangan masa kt kem akhir tahun.... Kita sama2 jatuh kt tahi lembu kn... yekzzz !!! memang geli sgt2.... semalaman kita tade selera nak makan masa dkt kem sebb terkenang bau menyusuk rongga tekak !! :)
-Tapi tu dlu masa kita kanak-kanak... Qila,klu kau taw aku sampai skrg rindukan kenanagn tu semua... Aku terasa baru semlm kau ketawa dgn aku... semlam kau marah aku.. Semlam kau menangis di bahu aku.... tapi hakikat kita da 8tahun renggang dgn persahabatn.... Dan kini kita terus renggang sebb kau ikut jejak abg kesayangan kau..... Kau meninggalkan Mama,papa,along,acik dan aku...... Kau kini telah pergi setelah kau koma 2hari.... kereta kau kena langgar dgn kereta dr arah bertentangan.... :( :( :( Kau pun tinggalkan aku sebagaimana abg kau tinggalkan aku... Takdir memisahkan kita dari nyawa.. Kau msty gembira sebb dapat bersama dgn abg kesayangan kau...
-Qila, aku da lama maafkan kau.... Aku doa kau tenang disisi arwah abg kau dan aku akan terus menjaga family kau sebagaimana janji aku pada kau dan abg kau ketika dahulu.... Aku akan terus kuat untk hidup wlpn aku dah kehilangan kedua insan yg rapat dgn aku.... Aku janji aku akan temani kamu berdua andai takdir aku tiba.... :) Al-fatihah.... (Sekali lagi aku trauma kehilangan insan yg aku sayang dlm hidup)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan