Ahad, 15 Mei 2011

Saat aku...

""Sudah lama kupendamkan perasaan ini,
namun untuk meluahkannya,
aku tak berdaya..""

Aku terasa sesak nafas...
Aku terasa mahu pitam.....
Tapi aku kuatkan diri aku.....
Aku melihat pemandangan dari tempat yg tinggi...
Aku lihat langit membiru dgn cantik...
Walaupun panas, tapi angin tetap berusaha meniup untk sejukan alam..
Aku lihat ratusan kenderaan yg lalu lalang....
Naik pening aku nak mengiranya...
Hihi... Aku suka mencari penyakit... :p
Bila angin meniup ,tubuhku terasa sedikit nyaman...
Hati dan perasaan aku bercampur2 kembali...
Keperitan yg aku hadapi membuatkan aku sering moody
Apa yg aku pendam makin hari makin menusuk perasaan...
Apa aku harus lakukan ?
Aku tak nak dia terluka...
Aku tak nak dia berfikir yg bukan2......
Sedangkan dia tak tahu apa yg aku alami.....
Perlu ker aku luahkan segalanya pada dia ??
Ayat apa yg boleh wat dia faham ?
Adakah aku nie pentingkan diri sendiri ?
Menyimpan segalanya kerna dia pasti akan menangis lagi...
Aku tak nak dia menangis , nty tumpuan dia belajar terganggu...
Aku tangguhkan hal pun demi dia...
Aku tak tahu apa yg aku patut lakukan dalam masa seminggu lg..
Sebelum aku berlalu pergi...
Aku sudah puas cekalkan hati ... 
Tapi aku tak mampu....
Aku tetap menangis tiap kali aku lihat sms dan gambar dia..
Perasaan dia macam mana pulak ???
Adakah dia sekuat hati yg aku sangkakan ???
Aku tahu dia kuat....
Seperti HARIMAU... Kerna haiwan itu yg dia kagum...
Saat aku bersendirian , aku seakan-akan lihat wajah dia...
Memandang aku dengan renungan yg sgt menarik...
Terasa ingin berlari lalu peluk dia...
Tapi bila aku menghampiri, wajah dia hilang.....
Aku terduduk tergamam..
Airmata aku mengalir ke pipi.....
Awak , Saya sayangi awak......
Dalam hati aku membisik.....
Semoga dia mendengarnya..... :)
Aku senyum mengharapkan pelangi akan hadir..... 
Menemani aku di dunia yg baru.....

Untuk insan tersayang ....
Ewan ...

 Disaat aku terduduk tergamam...

Airmata ku mengalir...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan