Sabtu, 26 Februari 2011

storymory si Gathis 3

SEMALAM KETIKA DI HOSPITAL.....

- Semalam aku pergi Hospital Sultanah Aminah untuk masuk darah... Aku bangun pagi-pagi sebab aku ingat sebelum pergi hospital aku nak selesaikan hal kolej aku dulu... blablablabla... Selesai sudah urusan kolej... Pukul 9.30 aku gerak ke hospital dengan ayah aku.... hurmmm dalam kereta aku berangan sambil lelapkan mata... lallalala... eh dah sampai ea... Aku pun turun dan terus pergi tempat aku masuk darah.. wah ramai nye orang kat luar ruang tunggu doktor.. Errr... aku pun langkah dengan sopan menuju ke bilik Hemato.. (tempat masuk darah) eh sahabat ku dah sampai... so kteorang pun lepak dan gurau senda.. Nurse pun datang ,sorang-sorang kena masuk jarum kat tangan..wahh tak sakit lah der... hikhik... hari ini aku pakai jarum kaler Pink.. wah favrote kaler beb... tapi saiz jarum tu agak besar dan kasar... tapi aku LIKE !! ....

-Dah tu kteorang tunggu beg darah diperiksa oleh doktor ,yelah ne tahu kot-kot salah jenis darah.. Boleh kena HIV tu.. tak pun boleh dapat penyakit lain pula... hahaha... so zzuup zappp zzuppp zaaapp.... selesai sudah doktor check, nurse bagi sorang 1 beg darah ikut nama yang ditampal kt beg darah.. Darah aku hari ini warna merah hati.. nasib tak warna gelap... eee warna darah india... hahahaha... *bergurau jer* so nurse pasangkan filter then kiteorang uruskan sendiri sebab aku dah biasa jadi Nurse olok-olok... Wahh ada gaya macam nurse..."kata makcik tu" hehehe.. maceh makcik..

-Dah siap segalanya aku dan kawan-kawan aku lepak berbual dan bergurau senda.. Asyik ketawa jer orang-orang dalam bilik nie.. habis aku sakat dorang semua... errr... ""maaf ye saya suka menyakat dan menghiburkan suasana"" hahahahahaahahahaha.....

-Ada auntie cina nie sangat baik... sentiasa senyum... dye datang dengan anaknya... Dye bagi aku "DARk coklat" sangat sedap.... hurmm.. nak lagi boleh tak ? hehehe ..tapi tanak lah sebab pahit sikit... Dye pun masuk darah gak.. kecian dah tua pun masih kena tanggung sakit.. huhuhu.. yang paling aku kecian sebab masa masuk darah dye mengigil sebab demam.. so dye baring atas katil...

-Aku banyak menyakat orang-orang sebab aku nak lupakan rasa sakit kerna masuk darah nie.. Urat-urat aku semua jadi bisa.. kepala aku berdenyut-denyut , jantung aku berdegup kencang rasa macam nak pecah.. hukhuk sakit nie aku dan kawan-kawan sepejuangan jer dapat rasa... memang kaw-kaw rasa... Alamak ! seluruh badan aku sakit lepas masuk sejenis ubat nie.. Bisa ya amat.... tegang gile... rasa macam nak minta orang pijak jer.. haha.. Aku abaikan rasa sakit dengan text kekasih ku yang tersayang.. Love u.. hehe..(gatal yer) ...

-Dah tade keje kiteorang ambil gambar pula.. habis penuh memory dengan gambar gile.. ehh korang nie nape? asyik amik gambar aku jer ?? Aku tak lawa lah hari nie.. bengong lah korang... grrrr.... sambil snap aku tengok darah aku, bila lah nak balik nie....Kembung lagi beg darah aku nie.. hurmm... Aku pun lajukan titisan darah nyer...Woo...sakit makin sakit.... grrr lantaklah.... nak blik cepat... nak tidur... penat... hahaha...

-Dah siap !!!! jom balik kawan-kawan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan