Ahad, 6 Mac 2011

Cerita tentang Majlis Perkhwinan Kapten Fatah !

Semalam pergi Melaka sebab ada Majlis Perkhawinan Kapten Fatah.. Aku terpaksa drive sebab poksu aku penat kerja dan atok nenek aku pun ikut sama.. Mujur aku tak drive sampai melaka sebab aku mana tahu jalan nak ke melaka.. Sampai highway Pagoh jer aku drive.. Lepas tu poksu aku pula sambung drive.. hahaha... Kalau dah Pengantinnyer pangkat Kapten,mestilah majlis nyer adat Tentera... WAhhhhhh !! Bila sampai ke dewan jer belum sempat aku nak rehat ,makcik aku dah tarik tangan aku pergi bilik persalinan.. Apa kena dengan makcik aku nie ? Sengal ea ? huhu.. Rupanya makcik aku nak aku jadi pengapit pengantin perempuan.. Apa kes nie ?? Aku datang bukan nak jadi pengapit ler.... Tanak ! Tanak !! Aku tengok makcik aku sibuk semacam jer, nak uruskan budak kecil yang jadi flower gurl lah, nak uruskan tentang tetamu lah.. Hishh kesian betul... So aku dengan senang hati menolong meringankan beban makcik aku dengan menyiapkan anak buah aku yang menjadi flower gurl.. Aku dah macam mak andam ler pula.. Lepas siapkan budak-budak nie, kakak ipar makcik aku pun nak juga disolekkan.. pelik betul lah.. Dah selesai semua tu ,aku pun bawa anak buah aku berdiri di karpet merah sebab Pengantin dah sampai.. Aku mengiringi flower gurl dan abang-abang tentera.. Pehh ! malu sey semua tengok aku... hehe.. tapi best ! Lepas pengantin duduk atad pelamin aku terus ke bilik persalinan sebab aku kepanasan dan makeup aku pun dah cair.. hehe.. so aku touch up sikit2, tetibe ada abang tentera nie masuk sebab nak rehat.. Dia tegur aku...

Si tentera : Dari tadi saya lihat awak senyum..
Aku : err.. awak perhatiakan saya ker ?
Si tentera : yup .. dari saya mula masuk dewan sampai saya berdiri atas pentas saya tengok awak..
Aku : kenapa ?
Si tentera : sebab awak punya jelingan mata tu tajam...
Aku : ekkkkk..... macam tu pula...
Si tentera : Mata awak cantik.. Kecil tapi bila menjeling tajam nyer... boleh buat orang terpikat..
Aku : memang sudah ada yabg terpikat pun...
Si tentera : siapa terpikat tu ?
Aku : Kekasih saya sudah terpikat pada mata saya.. :)  (ketawa kuat2 dlm hati)

P/S : Aku capai kamera dan terus snap..snap...snap and snap...  WeHhhhhhhh !!! aku cemburu tengok pengantin perempuan !! Kurus plus ramping siot ! nak body macam tu !!!!!!

Aku terus snap..snap...snap...snap...and snap...... tengok lah photo kat bawah ... muuaah !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan