Ahad, 20 Februari 2011

storymory si Chenta first..

Bermula expisode loverefyly mengenal Rasa Suka pada Lelaki...

Aku mengenali dye ketika aku scull di SMK Batu34.. aku seorang pelajar yang suka sendirian..bukan tiada kawan tapi aku lebih berminat untuk sendirian daripada bergosip dengan kawan lain.. Aku dekat scull ramai adik angkat.. perempuan dan lelaki.. Pada satu masa itu aku tengah lepak dengan adik angkat aku "asila" muka dye seiras macam aku.. orang-orang cakap aku adik beradik... eeeee.. pless lah... hahaha.... time itu dye lepak dengan seorang budak lelaki..dowang asyik bercakaran jer..naik poning saya.. (hantuk kepala baru tahu)... bak kata orang mcm anjing dan kucing..lalllalla... dan aku pula tumpang sekali dengan menyakat budak lelaki tersebut... asila suka lepak dekat tangga blok D tmpat kelas aku,,so kalau aku tak nak makan waktu rehat aku lepak dengan dorang... budak lelaki tu pun ada juga.. lama-lama aku makin rapat dengan dowg berdua..dowg ni selalu ada jer idea nak buat kelakar.. asila tu kepala gila, kecoh,gediz dan manja.. budak lelaki tu pula pelik ,kelakar , dan peramah.. hahaha.. eh dari tadi aku tak bagitahu siapa nama dye kn?? hah! name dye......tetttt.... biar aku gelarkan dye R...


-aku dah anggap R dan asila tu adik angkat aku.. huhu...Aku selalu perhatikan R..sebab bila aku nak pergi bilik guru  atau tandas mesti kena lalu kelas R.. jadi hari-hari aku tawarkan diri nak pergi bilik guru (sebab aku penolong ketua kelas) hahahah..wexxX... ehh.. aku minat gila tengok muka dye.. ~adehh aku nie kenapa ? t'tbe jer boleh minat pada lelaki ?? hurrmmm.. minat jer tak salahkan ?? balik semula cerita tadi.. aku suka lalu kelas dye sebab tiap kali aku lalu depan kelas dye..mesti dye toleh keluar dan senyum dekat aku.. kadang-kadang aku naik malu bila asila mengolok aku sambil panggil R.. hehe.. Semakin hari semakin rapat aku dengan R..sampaikan ada pelajar yang sangka aku dan R sedang bercinta.... huhuhu...fitnah tu !! ~aku dah tak anggap R tuh adik angkat..tapi tootttttt... hahaha


-Nak dijadikan cerita ,selepas Pmr aku pergi scull macam biasa.. yelah pengetua suruh pelajar Pmr pergi scull sekadar nak ambil kedatangan..lepas itu korang lantak lah nak buat apa dekat dalam scull..nak tiarap ke..nak main kejar-kejar ke..nak dating dekat tangga ker (ehem2)..nak lepak dekat kaki lima ker..nak lepak dalam tandas ker ..asalkan kami semua pergi scull daripada memonteng... dan aku pula suka lepak dalam kelas sambil baca novel yang aku pinjam dekat perpustakaan.. kadang2 kalau terlampau bising dalam kelas aku suka pergi perpustakaan dengan kawan baik aku (khairil syafiq).. aku boleh habiskan 5buah buku novel yang tebal sepanjang aku duduk dekat perpustakaan.. sampai khairil tertidur dengan buku sebab temankan aku..hahahaha kesian... Aku stay dari pukul 9.30 pagi sampai pukul 12.3o t/h... tak keluar pergi rehat pun..sebab time tu tengah bulan puasa lah !!.. heheheh.. Ehh korang.. R pun suka lepak dalam perpustakaan lah.. tak sangka aku...tapi aku jarang lepak sama2 dalam perpustakaan dengan R sebab R lepak dengan rakan sekelas dye.. kadang2 jer kteowg tegur..tapi selalu senyum lagi jauh jer.. hehehehe~malu saya....


-Ada 1 hari tu aku malas nak pergi lepak dekat perpustakaan.. aku lepak dekat bilik makmal bahasa seorang diri.. nak tengok movie..huhu..pengetua bagi pelepasan pada pelajar Pmr bawa Cd or Dvd apa2 pun kecuali Cd yang haram dan merosakkan minda..fahamkan maksud nyer... Makmal tu ada CCTv,kadang2 jer ada cikgu bertugas dalam makmal tu... so bila aku masuk makmal bahasa ,ekk...sikit nyer pelajar yang ada dalam makmal bahasa nie.. ada yang tengok movie,ada yang tgh bersembang dan ada jugak yang tengah main handset.. huhuhu... aku ambil tempat duduk yang jauh sikit sebab nak sendirian..nak layan feel novel cinta..haha.. eh abid pun ada lah tgh dating dengan awek nyer...hurmm...cemburu seyy... takpe teruskan dengan bacaan... TiK TiK Tik..30 minit berlalu... Alamak ! sejuknya dekat makmal nie.. mengigil aku dibuatnya.. aircond ada 3 tapi rasa macam ada 10... argghh! tak tahan lah.. aku pun keluar dengan muka selamber sambil menjeling ke arah abid.. **siapa abid** nanti aku storymory oke... dah sambung balik... ! hishh kacau line jer... hah! bila dah keluar baru panas sikit badan nyer.. aku terus duduk dekat taman bacaan depan makmal bahasa..suasana sangat tenang sebab pelajar form 1 tengah dicutikan dan form 4 dan 5 tengah berada dalam sesi pembelajaran.. form 2 dan 3 jer yang tengah enjoy sebab cikgu tak masuk kelas.. sedang aku syok membaca , R datang menegur aku sambil bertanya "kenapa duduk luar sorang2 ? kan lebih selesa duduk dekat dalam makmal macam tadi..." ehh..mana dye tahu aku duduk dekat makmal tadi? rupanya dye dan kawannyer pun ada dalam makmal cuma aku yang tak perasan.. syok membaca..hehehehe--muka aku sudah malu.. dye pun dengan selamber duduk depan aku sambil berborak.. aku dah terkaget..sebab masih malu.. hehehe.. ehh ehh kawan R nak pergi mana pula nie? tak kan nak tinggalkan aku berdua dengan R ?? hisshh... aku tak tahu nak cakap apa lah ngekk.. aku pun berbual macam biasa bermula dari topik asila sampai sakat menyakat antara 1 sama lain.. Sakit perut aku asyik gelak dengan cerita dye.. kalau nak tahu muka R nie nampak garang tapi smart dan nakal... LIKe !! wahhhwahh.. mengatal pula aku nie.. babab baru tahu !! kteowng berbual sambil jalan ke kelas masing-masing.. sampai depan kelas dye , adik angkat aku asila terus terkam aku.. marah sebab tak jumpa aku..rupanya aku dengan R.. apa lagi tarik muka seringgit lah dye.. aku dan R gelak jer.. hehehehehehe.. "asila jangan merajuk lagi yer..nanti kita lepak sama2 oke" pujuk aku.. lepas beberapa minit aku bersembang dengan dowang, aku balik ke kelas aku.. mak aihh.. bersepah gila kelas aku.. aku tengok ramai budak kelas lain lepak dalam kelas aku.. Aku pun lepak dengan group khairil..sebab group tu tengah buat design.. aku nie suka menconteng.. so aku pun tolong menconteng sama.. hagaggagga... (pelik nyer aku ketawa) ..... kRINg.....KRINg...KrinG.... hah! tu tanda bunyi lonceng masa untuk balik.... yeaahhh!!... jom balik.... lalllalllalla... ehh kaki aku nie membawa aku kemana pula?? kenapa dari blok D terus ke blok C ? patutnyer aku turun ikut tangga blok D.. ehhhh... masa aku belok ke blok C aku nampak R sorang-sorang.. dye tunggu siapa?? masa aku lalu depan dye ,R tegur aku.. ajak balik saing.. ehh mimpi apa R nie?? oke lah aku pun tak kisah sebab aku pun jalan sorang juga..baguslah kalau ada teman.. dari blok C ..tempat parking kereta..ke kantin sampai laluan gajah menyusu aku senyap jer.. adehh~~jauh nyer nak sampai pintu pagar.. tengah syok diam dye tbe2 berbual dengan aku.. so berbual lah sampai ke pintu pagar dan aku melintas jalan sama2 akhirnya aku terpisah selepas ucap selamat tinggal kerana rumah dye depan scull..(kawasan perumahan)..aku menuju ke bustop sebab aku balik naik bas..rumah aku jauh dari scull.. aku duduk dekat api-api tapi scull dekat batu34.. aku lalu 3buah sekolah menengah dan 5buah sekolah rendah.. jauh tak jauh la..pukul 6suku pagi aku dah gerak ke scull saing ayah aku..sebab ayah aku mengajar dekat Sekolah Kebangsaan Pengkalan Raja.. pukul 6.45 dah sampai scull aku.. awal lagy tu..masih gelap gelita doh..aku seram nak jalan sorang2 kalau aku terawal sampai..hanya kereta ayah aku saja yang boleh masuk kedalam kawasan scull sebab aku ada Pas Masuk dari pengetua..(aku nie istimewa sikit) jangan cemburu yer....


-Selepas tamat Pmr sampai ke akhir tahun kiteorang tak belajar apa2.. hanya melepak dan memekak.. hahaha.. ehh... raya dah nak dekat lah.. maknanye tak lama lagi cuti 2mggu untuk raya.. wahh.. rindulah nanti aku dekat R..hurmmm.. (sedih)...  CUTi pun bermula....... stop storymory ! sambung naik cuti oke.... Moga cepatlah cuti berakhir.. rindu dye....... ^_^


- Yess dah kembali ke scull.. hahaha...rindu pada dye Si R... lalllala-malu pula..... Eh aku nampak dye dengan kawan dye.. yahuu!.. naik cuti raya kteowang makin rajin ke scull sebab dah nak akhir tahun..lepas tu cuti panjang... wehh pengetua nak buat majlis Raya lah dekat scull.. enjoy doh... dapat bawa kuih raya dekat rumah tu..makan dengan kawan2 lain.. lepas tu berkumpul dekat dewan dengan junior dan senior lain.. wahh beraneka corak dan macam2 warna baju ada.. Terserlah kecantikan pelajar perempuan bila ada yang bersolek siap berkasut tumit tinggi lagi.. yang pelajar lelaki pun apa kurangnyer.. kacak bersamping dan bersongkok.. Aku ? tak cantik pun..hanya biasa saja..bertudung pink dan berbaju kurung warna pink.. sebenarnya aku tengah malu dengan R.. sebab baju aku sama warna dengan dye...Warna pink !! hahahahaha..-jodoh kot.. gulpp !! tergediz pula..


-Lepas habis acara aku balik saing dengan R.. tak memasal dapat gosip free sebab aku dan R pakai baju sama colur so dorang ingat Kami Bercinta.. R bisik kat aku.."kita nie ada chemistry lah sebab pakai baju sama" errr.. aku gelak jerlah sebab muka aku dah blushing.. *awak buat saya malulah*..tapi R, saya tidak kisah apa orang nak kata sebab saya dah suka pada awak.. (pengakuan didlm haty jer) ....


-Hahahha.. aku dapat ambil gambar bersama-sama R.. sukanya dalam hati... lalllalala *nyanyi lagu Madu3..* aku bawa kameralah.. Nak ambil gambar dengan kawan-kawan sekelas aku.. Yelah dah akhir tahun.. mana tahu tak jumpa lagi kan? Ada juga gambar kenanagan.. Tapi yang penting aku dapat bergambar dengan R... happy gila... tak sabar nak cuci filem nyer... kalau rindu akan ku tatap gambar mu... ^_^


-Aku bergurau senda dengan R dan asila untuk kali terakhir.. sebelum cuti sekolah bermula.. riang ria tak ingat dunia sey... aku cubit dye,aku tengok muka dye puas-puas.. gelak ketawa dye akan ku ingat... (aku ni kenapa sedih semacam jer) arghhh! abaikan.. yang penting aku akan merindui dye....


- Aku suka pada dye.. wathca !! hahaha.. Ibu, kaka suka R... llallala.. kalau ibu aku tahu mampus aku der.. kena penggal kepala lah hukumannyer.. kihkih.. Aku budak nakal..yang tak dengar kata.. aku sudah dewasalah ibu.. Aku akan terus menyukai mu walaupun aku tahu aku tak layak untuk mu... :(


                                                                                      TAMAT......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan